היום יום ירושלים. כמה היא יפה...
בדפדוף אקראי בתמונות של ירושלים ניתן להבחין בהמון המון בתים, צפופים, עומדים אחד אחרי השני באי-סדר מאורגן שכזה. וזהב. כמעט תמיד זהב. :-)
בחרתי בירושלים על מנת ללמד את הילדים קצת על פרספקטיבה ובעיקר על תשומת לב למרחקים (אבחנה בין קרוב לרחוק) ולשכבות (מה נמצא קדימה ומה מאחור).
לא פשוט לילדים בגיל הזה להבין את המונחים האלה באופן ויזואלי, וגם בעבודות עצמן הם "ברחו" מזה וזה פחות בא לידי ביטוי, אבל חשוב לי שזה יהיה להם איפשהו בראש, מתישהו הם ייזכרו וישתמשו בזה :-)
אפשר לראות את הנסיונות שלהם על הלוח לצייר בית שיהיה גם רחוק יותר (קטן יותר) וגם מאחור (מוסתר בחלקו). בסוף הם הצליחו...
הפעם היו שתי הגדרות למשימה - מציירים את ירושלים תוך התמקדות בקרוב-רחוק/ לפנים ומאחור
והמשימה השניה היתה להשתמש לצורך הציור בצבע פנדה אחד, בצבע אחד, אליו היה ניתן להוסיף לבן וזהב.
מתחילים בתכנון הציור בעפרון ורק אח"כ מתחילים עם הצבע...
לא כל הילדים הצליחו להשתמש רק בצבע אחד, חלק בחרו להוסף עוד צבעים.
מקסים בעיני שחשוב היה להם לכתוב על הציור "ירושלים". בכלל שמתי לב שהם מאוד אוהבים להשתמש בטקסטים בציורים שלהם.
היצירות הגמורות אמנם לא יצאו בדיוק כמו שאני התכוונתי, אבל מה זה חשוב? הילדים נהנו והעבודות מהממות!
אנחנו השנה, שלא כמנהגנו, לא נוסעים לירושלים היום.
אבל אנחנו חייבים לה טיול, אולי בשבועות :-)
שלכם, גלי.
יופי של עבודות ואכן את רואה מי הבין את הפרספקטיבה ולמי עדיין לא "נפל האסימון",
השבמחקנהניתי מאד. שמתי לב שתן-תן ציין גם את שם משפחתו - משמע המשפחה היא מקום חשוב עבורו. מחמם לב !! יום ירושלים שמח !!
מחמם את הלב שאת שמה לב לכל דבר :-)
מחקתודה!
מקסים!
השבמחקירושלים בראי הילדים - ממש נפלא!
ונהדר לראות שחלקם כן תפשו את הפרספקטיבה
גלי את נהדרת!!!
תודה רבה רבה!
מחקנהדר! חבל שאין לי ילדים קטנים..
השבמחקהכייף הוא שאפשר לעשות את זה בכל גיל ;-)
מחקתודה אסנת!
מקסים, כמה יצירתיות את מוציאה מהם.
השבמחקתודה יקירה!
מחקמרגש אותי מה שאמרת... :-)
אני משלימה כעת קריאה של המון פוסטים שהצטברו, וככה עוברת אצלך מפוסט לפוסט ומגיעה למסקנה שהייתי שמחה להיות אצלך בחוג... ! :)
השבמחקהעשרה נפלאה את עושה להם, מרגש ומענג לראות <3
יעלי,
מחקאיזה כף לקבל אותך במנות גדושות :-)
המון תודה!
הייתי שמחה אם היית בחוג שלי :-)