השבוע שמעתי מקרה בו ילדים בני 17 לא ידעו מיהו לאונרדו דה-ונצ'י.
בעיני, כל ילד צריך לדעת מיהו ליאונרדו דה וינצ'י (ובכלל, מיהם האמנים הגדולים בהיסטוריה), וכל ילד צריך להכיר את יצירות האמנות הגדולות והידועות של כל הזמנים.
את תרומתי הצנועה להעשרת הדור הצעיר אני עושה בכך שאני מלמדת את הילדים בחוג שלי את הדברים האלה :-)
וכשמדברים על יצירות גדולות ועל ליאונרדו דה-וינצ'י, אין ספק שמדברים על המונה-ליזה.
אותה גברת נאה ומסתורית שצייר ליאונרדו דה וינצ'י במאה ה-16, ועד היום היא אחת היצירות הידועות והנערצות שלו.
רציתי שהילדים יצרו את המונה ליזה שלהם.
ילדים גדולים יותר יכולים להביט בציור ולהעתיק אותו כמיטב הבנתם, על מנת ליצור מונה ליזה משלהם.
ילדים קטנים (בכיתות היסודי הנמוכות) עוד לא מסוגלים להעתיק את הציור, וידעתי שאם אבקש מהם את זה הם יהיו מתוסכלים, ולכן עבדנו בטכניקה מעט שונה.
הדפסתי את המונה ליזה על דף לבן, במדפסת לייזר בשחור-לבן. בעזרת אציטון (חשוב לפתוח את כל החלונות ולעשות את זה במהירות, תוך עזרה לילדים) העברנו את תמונת המונה ליזה מהדף המודפס לבריסטול עליו הם יציירו.
המונה ליזה יוצאת כרקע מעט מגורען ולא מדוייק לדף הציור, דבר שמאפשר לילדים להשתמש בבסיס המונה ליזה, אבל לתת לה בצורה נפלאה את האינטרפטציה האישית שלהם. את המונה ליזה הם ציירו בצבעי מים.
כך זה נראה במהלך העבודה, תוך שהם מתבוננים בתמונת המונה ליזה של לאונרדו דה-וינצ'י
אני נדהמתי מהמונה-ליזות המרהיבות שהם יצרו...
בסיום השיעור נתתי לכל אחד מסגרת קרטון מוזהבת, בתוכה הוא הדביק את הציור שלו,
כיאה לצירת אמנות קלאסית :-)
אחרונה חביבה, המונה ליזה של שחר, שבחרה לצייר מונה ליזה משלה, מהראש. בתוך המסגרת המוזהבת :-)
להתראות בקרוב :-)
שלכם, גלי.
בעיני, כל ילד צריך לדעת מיהו ליאונרדו דה וינצ'י (ובכלל, מיהם האמנים הגדולים בהיסטוריה), וכל ילד צריך להכיר את יצירות האמנות הגדולות והידועות של כל הזמנים.
את תרומתי הצנועה להעשרת הדור הצעיר אני עושה בכך שאני מלמדת את הילדים בחוג שלי את הדברים האלה :-)
וכשמדברים על יצירות גדולות ועל ליאונרדו דה-וינצ'י, אין ספק שמדברים על המונה-ליזה.
אותה גברת נאה ומסתורית שצייר ליאונרדו דה וינצ'י במאה ה-16, ועד היום היא אחת היצירות הידועות והנערצות שלו.
רציתי שהילדים יצרו את המונה ליזה שלהם.
ילדים גדולים יותר יכולים להביט בציור ולהעתיק אותו כמיטב הבנתם, על מנת ליצור מונה ליזה משלהם.
ילדים קטנים (בכיתות היסודי הנמוכות) עוד לא מסוגלים להעתיק את הציור, וידעתי שאם אבקש מהם את זה הם יהיו מתוסכלים, ולכן עבדנו בטכניקה מעט שונה.
הדפסתי את המונה ליזה על דף לבן, במדפסת לייזר בשחור-לבן. בעזרת אציטון (חשוב לפתוח את כל החלונות ולעשות את זה במהירות, תוך עזרה לילדים) העברנו את תמונת המונה ליזה מהדף המודפס לבריסטול עליו הם יציירו.
המונה ליזה יוצאת כרקע מעט מגורען ולא מדוייק לדף הציור, דבר שמאפשר לילדים להשתמש בבסיס המונה ליזה, אבל לתת לה בצורה נפלאה את האינטרפטציה האישית שלהם. את המונה ליזה הם ציירו בצבעי מים.
כך זה נראה במהלך העבודה, תוך שהם מתבוננים בתמונת המונה ליזה של לאונרדו דה-וינצ'י
אני נדהמתי מהמונה-ליזות המרהיבות שהם יצרו...
בסיום השיעור נתתי לכל אחד מסגרת קרטון מוזהבת, בתוכה הוא הדביק את הציור שלו,
כיאה לצירת אמנות קלאסית :-)
אחרונה חביבה, המונה ליזה של שחר, שבחרה לצייר מונה ליזה משלה, מהראש. בתוך המסגרת המוזהבת :-)
להתראות בקרוב :-)
שלכם, גלי.
חבל שאנחנו לא גרות קרוב, בטוחחח שהייתי שמה את הילדים שלי אצלך בחוג. בטוח!
השבמחקמד-הים! התרגיל, הטכניקה והתוצרים, איזה תענוג לראות את העבודות שלהם. את השראה נפלאה, לא רק דה וינצ׳י
השבמחקלא ייאמן. איזה יופי של רעיון, והתוצרים מרהיבים!!
השבמחקגם אני מאד מתפעלת הן מהרעיון של "הצגת" הנושא החשוב הזה לילדים, ואכן יצאו תחת ידיהם הברוכות יצירות יפהפיות !!!
השבמחקכל הכבוד על הרעיון !בהצלחה !
מקסים!
השבמחקאת מוכשרת ויצירתית וכמה יפה לראות את זה עובר הלאה ומקבל תרגום.
:)
זה ממש ממש מפעים!
השבמחקואילולא הצורך לתת לכל ילד את היצירה שלו (במסגרת מוזהבת :) ) הייתי עושה קיר קולאז' של כולן יחד, יכולה לדמיין את זה - מרתק :)
איזה יופי שאת מכניסה בהם בדרכך גם היסטוריה וידע!
מקסים , שאלה אחך מעבירה באמצעות אציטון את התמונה מהדף הלבן לבריסטול ? מדובר בבריסטול לבן רגיל ?
השבמחק