יש מילים או ביטויים שאין להם פירוש טוב בעברית. כאלו הם פוזיטיב ונגטיב (חיובי ושלילי?!?)
בשיעור הזה למדנו כמה ביטויים חשובים והמחשנו אותם ביצירה - פוזיטיב ונגטיב, סימטריה, תמונת ראי.
בד"כ השיעור הזה מתאים לילדים מעט יותר גדולים. ילדים בגיל הגן ואפילו בכיתות א', ב' מתקשים בהבנת הרעיון וביישום הויזואלי שלו. אני חייבת להודות שגם למבוגרים זה לא תמיד קל :-)
ובכל זאת, בחרתי לעשות איתם את התרגיל הזה וכרגיל, הם הדהימו אותי ביכולות וביצירתיות שלהם!
בשיעור הזה יש עבודה על תפישה חזותית, דיוק, מיומנויות מוטוריות (גזירה מדוייקת) ויצירתיות.
עם הקטנים יותר יצרנו צורות פשוטות ומופשטות יותר, עם הגדולים יותר יצרנו דימוי של פנים.
הרעיון הוא לגזור צורות סגורות (הרי אי אפשר לגזור קווים ו"להוציא" אותם מהדף), ולהדביק אותם מול הצורה הגזורה, באופן סימטרי, כך שתיווצר תמונת ראי של פוזיטיב ונגטיב. אפילו ההסבר נשמע מסובך :-)
וזה מה שעשינו...
העבודות ה"פשוטות" יותר, של הקטנים:
ואלה ה"פנים" של הגדולים:
הפליאו והדהימו אותי ירדן ונוגה, שהלכו עם זה צעד קדימה ויצרו ממש תמונות מצויירות, מהממות!
אם יש לכם קצת פנאי ממליצה גם לכם לנסות,
כל מה שצריך זה דף לבן, דף שחור/צבעוני, זוג מספריים ודבק. זה כיף אדיר!
שלכם, גלי.
וואו, איזה רעיון נהדר ואיזה ביצוע נפלא !! במיוחד אוהבת את צורות הפנים אבל העבודה של השולחן והכיסא - מצויינת !
השבמחקכיף לילדים שאת מלמדת, הם חווים חוויות נפלאות. אוהבתותך.
רעיון מקסים!
השבמחקאם הייתי יכולה הייתי עושה את זה עכשיו ברגע זה!
נפלא! ממש נפלא! גם הרעיון וגם היצירות שלהם...
השבמחקכל אחת ואת יפהפיה, גם אלו הפשוטות ביותר ובהחלט להתפעם מהעבודה של שולחן האוכל. כל הכבוד להם ולמורה הנפלאה.
(ולאריאל ס יצא סוג של קיפוד למטה ;) )
וואו! השיעור והעבודות. נהדרת את!
השבמחקלאיזה כיתה עשית דיוקנאות?
השבמחק