טנא ממוחזר מגלילי נייר - הדרכה מצולמת

יום שישי, 30 במאי 2014


כמו כל שנה בערב שבועות, הילדים צרכים לבוא עם טנא לביה"ס.
יש היום סלסלות מקסימות שאפשר להכין איתן טנא, אבל הילדים שלי התרגלו לקבל טנא תוצרת בית ולא מוכנים לוותר  :-)
מכיוון שאני חייבת לגוון, וגם ממש אוהבת למחזר, עלה לי רעיון :-)
אז קבלו הדרכה, שלב אחר שלב, איך להכין טנא מקסים וייחודי מגלילי נייר...




להכנת הטנא נזדקק לחומרים הבאים:
גלילי נייר טואלט או מגבות נייר
קופסת קורנפלקס / קרטון אחר
מספרים
דבק
צבע גואש
מנקה מקטרות וקישוטים (לא חובה)




בשלב הראשון גוזרים את גליל הנייר לגובה אותו נרצה את הטנא פלוס ס"מ אחד (בערך 6-7 ס"מ)
לאחר מכן, גוזרים את הגלילים לחצי, לאורך, כך שיווצרו חצאי עיגולים






בס"מ התחתון של כל חצי עיגול גוזרים "שוונצים" ואח"כ מקפלים אותם כלפי חוץ





לאחר שיש לנו כמות רצויה של חצאי עיגולים, אנחנו מעמידים אותם בצורה אותה אנחנו רוצים (במקרה הזה אשכול ענבים, עוד מעט תראו גם פרח)



ומדביקים. אני השתמשתי, כהרגלי, בדבק "ביג". אפשר להשתמש גם בדבק פלסטי, זמן היבוש שלו מעט יותר ארוך.







לאחר שהכל מודבק ויבש, גוזרים מסביב לצורה, במרחק של בערך ס"מ מהדופן





זה השלב לצבוע



לאחר שהטנא צבוע ויבש, יוצרים רצועה. אני חוררתי שני חורים והשחלתי מנקה מקטרות. אם אין, אפשר גם לגזור פס בריסטול ולהדק בעזרת שדכן.
על מנקה המקטרות השחלתי שני עלים מבריסטול ירוק.







וככה הוא נשלח לביה"ס :-)




באותה השיטה אפשר ליצור צורות רבות, תתפרעו ;-)
אני למשל, הכנתי גם טנא בצורת פרח










מאחלת לכולנו חג שבועות שמח!

שלכם, גלי.


ירושלים של זהב

יום שלישי, 27 במאי 2014


היום יום ירושלים. כמה היא יפה...
בדפדוף אקראי בתמונות של ירושלים ניתן להבחין בהמון המון בתים, צפופים, עומדים אחד אחרי השני באי-סדר מאורגן שכזה. וזהב. כמעט תמיד זהב. :-)




בחרתי בירושלים על מנת ללמד את הילדים קצת על פרספקטיבה ובעיקר על תשומת לב למרחקים (אבחנה בין קרוב לרחוק) ולשכבות (מה נמצא קדימה ומה מאחור).
לא פשוט לילדים בגיל הזה להבין את המונחים האלה באופן ויזואלי, וגם בעבודות עצמן הם "ברחו" מזה וזה פחות בא לידי ביטוי, אבל חשוב לי שזה יהיה להם איפשהו בראש, מתישהו הם ייזכרו וישתמשו בזה :-)


אפשר לראות את הנסיונות שלהם על הלוח לצייר בית שיהיה גם רחוק יותר (קטן יותר) וגם מאחור (מוסתר בחלקו). בסוף הם הצליחו...




הפעם היו שתי הגדרות למשימה - מציירים את ירושלים תוך התמקדות בקרוב-רחוק/ לפנים ומאחור
והמשימה השניה היתה להשתמש לצורך הציור בצבע פנדה אחד, בצבע אחד, אליו היה ניתן להוסיף לבן וזהב.
מתחילים בתכנון הציור בעפרון ורק אח"כ מתחילים עם הצבע...
















לא כל הילדים הצליחו להשתמש רק בצבע אחד, חלק בחרו להוסף עוד צבעים.
מקסים בעיני שחשוב היה להם לכתוב על הציור "ירושלים". בכלל שמתי לב שהם מאוד אוהבים להשתמש בטקסטים בציורים שלהם.










היצירות הגמורות אמנם לא יצאו בדיוק כמו שאני התכוונתי, אבל מה זה חשוב? הילדים נהנו והעבודות מהממות!




























אנחנו השנה, שלא כמנהגנו, לא נוסעים לירושלים היום.
אבל אנחנו חייבים לה טיול, אולי בשבועות :-)

שלכם, גלי.